Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza budowa centrum przesiadkowego Opole Wschodnie. Będą utrudnienia w ruchu

Piotr Guzik
Okolice skrzyżowania ulicy Oleskiej z Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich mają być przejezdne, ale z powodu kolejnych ograniczeń będą tam jeszcze większe korki.
Okolice skrzyżowania ulicy Oleskiej z Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich mają być przejezdne, ale z powodu kolejnych ograniczeń będą tam jeszcze większe korki. Piotr Guzik
Okolica ma być przejezdna. Dlatego stopniowo, co kilka bądź kilkanaście tygodni, w rejonie skrzyżowania ulicy Oleskiej z Bohaterów Monte Cassino i Batalionów Chłopskich będą wprowadzane kolejne ograniczenia w ruchu.

Obecnie w rejonie stacji przekładana jest sieć należąca do spółki Wodociągi i Kanalizacja.

- To tylko jedna z siedmiu sieci, które kolidują z inwestycją - przyznaje Dariusz Tokarczyk, dyrektor ds. technicznych w firmie Banimex, która będąc w konsorcjum z Azi-Bud wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie.

- Do tego dochodzą też takie sieci, jak energetyczna, gazowa, czy telekomunikacyjna. Część z nich wymaga przekładek w określonych porach roku. Dlatego prace z tym związane będą prowadzone właściwie przez cały ten rok - zapowiada.

Dariusz Tokarczyk przyznaje, że dla wykonawcy najlepiej byłoby wyłączyć z ruchu cały rejon stacji kolejowej, ale miasto nie chciało się na to zgodzić.

- Okolica ma być przejezdna. Dlatego zamiast tego stopniowo, co kilka bądź kilkanaście tygodni, będziemy tam wprowadzać kolejne ograniczenia w ruchu. Najpierw będą to wyłączenia punktowe, ale z czasem będzie ich coraz więcej. Plany kolejnych wyłączeń są jeszcze na etapie konsultacji z Miejskim Zarządem Dróg i urzędnikami ratusza. Będziemy o nich informować z odpowiednim wyprzedzeniem, ale kierowcy i tak powinni zachować ostrożność - zaznacza.

W 2019 roku ratusz chce realizować trzy centra przesiadkowe. Pierwszym jest to mające powstać w miejscu dworca autobusowego u zbiegu ulic 1 Maja i Armii Krajowej. Na płycie dworca powstać centrum przesiadkowe dla autobusów pozamiejskich oraz kilkupoziomowy parking na 300 pojazdów. W przyszłym roku miasto wyda na to 15,2 mln zł, całość ma kosztować 54,6 mln zł.

Blisko pół miliarda złotych na inwestycje w Opolu. Co będzie...

Wykonawca zamierza prowadzić prace na kilku frontach. W pierwszych miesiącach roku rozpoczęta będzie realizacja nowego przebicia w nasypie kolejowym, które umożliwi wykonanie połączenia ulicy Katowickiej z Rataja. Jednocześnie prowadzona będzie budowa dwupasmowej estakady nad ul. Oleską, która przebiegać ma w sąsiedztwie stacji Opole Wschodnie. Docelowo to właśnie z niej korzystać mają kierowcy poruszający się w kierunku zachodnim, w stronę ronda na pl. Konstytucji 3 Maja.

Dalszym etapem inwestycji jest wykonanie tunelu pod ul. Oleską, także o szerokości dwóch pasów ruchu, przeznaczonego dla poruszających się na wschód, w stronę skrzyżowania ulicy Ozimskiej z Plebiscytową. Elementem inwestycji jest też budowa wielostanowiskowego przystanku autobusowego naprzeciwko budynku Collegium Chemicum Uniwersytetu Opolskiego, w miejscu wyburzonej stacji paliw.

Przeczytaj też: Decyzja środowiskowa dla budowy centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie nadal w zawieszeniu

Budowa centrum przesiadkowego przy stacji Opole Wschodnie kosztować ma ponad 137 mln zł. Inwestycja ma być zakończona jesienią 2020 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na opole.naszemiasto.pl Nasze Miasto