Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dla kumpli z wojska

Marek Świercz
Zbigniew Górniak bierze na siebie realizację projektu wymyślonego przez Ryszarda Poliwodę. Fot. Witold Chojnacki
Zbigniew Górniak bierze na siebie realizację projektu wymyślonego przez Ryszarda Poliwodę. Fot. Witold Chojnacki
Stworzyli portal dla tych, którzy szukają kolegów z armii. Patronuje im wojak Szwejk z husarskimi skrzydłami. Czy nowy portal społecznościowy www.koledzyzwojska.

Stworzyli portal dla tych, którzy szukają kolegów z armii. Patronuje im wojak Szwejk z husarskimi skrzydłami.

Czy nowy portal społecznościowy www.koledzyzwojska.pl okaże się być takim samym hitem jak głośny portal www.nasza-klasa.pl ? Przekonamy się o tym już niedługo: portal dla kumpli z armii wymyślony przez opolanina Ryszarda Poliwodę wystartował dziś w nocy. Na razie na próbę, w ramach testowania serwerów. Oficjalny debiut zaplanowano na połowę stycznia.

- Zapraszamy wszystkich, którzy chcą się zaciągnąć - mówią Rafał Poliwoda i Zbigniew Górniak, który objął zaszczytną funkcję naczelnego, czyli według wojskowej nomenklatury Generała Portalu.- Tych, którzy odsłużyli swoje, ale też tych, którzy zaliczyli tylko studium wojskowe na uczelni. A nawet tych, którzy się wymigali od kamaszy.

Atutem portalu ma być nie tylko kojarzenie znajomych z wojska, ale także - naśmiewanie się z wojskowej rzeczywistości. Mile widziane będą nie tylko zdjęcia, ale także wspomnienia i kawały.

- Dużo w tym będzie humoru w duchu dobrego wojaka Szwejka - obiecuje Generał Portalu Górniak. - Ale to będzie taki nasz polski Szwejk, wyposażony w husarskie pióra.


Nowy portal społecznościowy adresowany do kumpli z armii wzorowany jest oczywiście na portalu www.nasza-klasa.pl.

Jego pomysłodawcą jest 40-letni opolski biznesmen Ryszard Poliwoda, który domenę pod nazwą Koledzyzwojska zarejestrował już w czerwcu. Ze startem czekał jednak na redaktora naczelnego. Został nim w końcu 45-letni opolski dziennikarz i pisarz Zbigniew Górniak. Jako głównodowodzący będzie miał stopień generała portalu.

- Chcemy stworzyć armię przyjaciół - tłumaczy Poliwoda. - Za werbowanie nowych żołnierzy będzie można awansować od stopnia hajduka do brygadiera. Za inne zasługi generał portalu będzie przyznawał przepustki, wyróżnienia i ordery w rodzaju Krzyża Jajecznych czy orderu Virtuti Humorari.

- Stawiamy na humor w duchu "Paragrafu 22". Naszym symbolem jest Szwejk z husarskimi skrzydłami - opowiada Górniak. - Nie chcemy małpować Naszej-klasy, dlatego dodajemy część publicystyczną. Portal społecznościowy połączymy z regularnym internetowym tygodnikiem.

Pisać mają uznane dziennikarskie pióra: oprócz Górniaka między innymi znakomity reportażysta Maciej Siembieda. Także zwerbowani użytkownicy będą zachęcani do przesyłania swoich wojskowych wspomnień i dowcipów. Preferowane mają być typowo wojskowe historie o "d... Maryni", które trafią do zakładki zatytułowanej "Brom i Seks". Można także wysyłać zdjęcia i filmy.

"Jako armia wypowiemy czasem komuś wirtualną wojnę, bo wojsko nie może rdzewieć w koszarach. Najczęściej będziemy wojować z głupotą, a naszym orężem będzie IRONIA!" - deklaruje na głównej stronie Górniak, prezentując swoje młodzieńcze zdjęcie z czasów, gdy w jednostce w Legionowie walczył z imperialistyczną propagandą jako podchorąży w plutonie propagandy specjalnej.

- Ja swoją służbę zakończyłem na studium wojskowym - wspomina z kolei Poliwoda. - Ale to nic nie szkodzi, bo nasz portal adresowany jest nie tylko do żołnierzy służby zasadniczej. Będzie też zakładka dla studentów pod hasłem Studium Wojskowe im. Monty Pythona. Zapraszamy też młodzież, która po wprowadzeniu armii zawodowej w ogóle nie pójdzie w kamasze. To ma być po prostu portal fajnych ludzi.

Strona została na próbę odpalona już dzisiaj w nocy , ale jej oficjalny start nastąpi 15 stycznia.

- Jeśli coś się dziś nie uda i ktoś będzie miał jakiś problem z zalogowaniem, to z góry przepraszamy - mówi Poliwoda. - Traktujemy to jako rodzaj generalnej próby technicznej przed prawdziwym debiutem.

Sukces strony Nasza-klasa.pl

Portal założony przez trzech informatyków z Wrocławia wystartował jesienią 2006 jako "prezent dla kolegów". Dziś ma 6 mln użytkowników, codziennie ich liczba rośnie o 100 tys., a portal odnotowuje prawie 200 mln odsłon. Niedawno twórcy sprzedali 20 proc. udziałów za 2 mln zł

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na opolskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto