Od czasów budowy obwodnicy Prudnika i Białej, to największa drogowa inwestycja w powiecie prudnickim. Koszt budowy wynosi 29,8 miliona złotych. Odcinek drogi ma około 6 kilometrów długości i składa się z dwóch różnych części.
Pomiędzy Lubrzą a Białą na długości ok. 2 kilometrów, prawie gotowa jest już zupełnie nowa droga, biegnąca równolegle do starej Alei Lipowej. Na tym odcinku prowadzone są obecnie prace w rejonie Dobroszowic i na wjeździe od strony Lubrzy.
Stare, zabytkowe lipy będą zacieniać przejazd rowerzystom, ale nawierzchnia drogi jest tu też przebudowywana. Na całej długości zdjęto stary i zniszczony asfalt, na części trasy zastąpiła go już nowa nawierzchnia, prawie gotowe są także prace kanalizacyjne. Częściowo wykonane są roboty ziemne i kanalizacyjne.
- Trasa będzie częścią 15-kilometrowego traktu turystycznego, zapewniającego bezpieczny przejazd rowerem z Prudnika aż do Mosznej - mówi Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich, który w ostatnią środę zaprosił dziennikarzy do zwiedzenia placu budowy.
Przebudowa drogi 414 z Prudnika do Opola to jedna z 12 inwestycji, prowadzonych obecnie przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Prace bardzo sprawnie prowadzi firma DROG-BUD spod Częstochowy.
- Roboty drogowe wykonano w ok. 70 procentach. Prace kanalizacyjne na całej długości także w ok. 70 procentach - ocenia Arkadiusz Branicki. - Do budowy użyto ok. 58 tys. ton tłucznia. Aby to przewieść potrzeba około 2 000 ciężarówek! Poszło 10 tys. ton mas bitumicznych (ponad 300 ciężarówek). Wybudowano około 1700 metrów bieżących rurociągów dla kanalizacji deszczowej.
Nowy etap wojny. Pierwszy ukraiński nalot na Rosję
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?